Kawan Paling Setia

Nasihat dari lagu




Hey ! Assalamualaikum ??


ninie suka sangat dengar semua lagu hafiz tapi sekarang ni lagu dia yg berjudul "Ku Akui" tu memang syok sangat. ni kat bawah ni video dia sekali dengan lirik dia sekali ,cubalah dengar eh dan hayati maksud yang tersirat disebalik lagu ni ukeh !


* maksud lagu ni menceritakan tentang seorang lelaki yang terlalu mengerjar kekayaan di dunia ni sehinggakan dia leka akan kekasihnya sendiri. lelaki itu mengabaikan perasaan kekasihnya itu sehinggakan kekasihnya itu rasa tidak dihargai. kekasihnya itu meninggalkan lelaki itu kerana sudah tidak sanggup hidup tanpa belaian manja dari lelaki tersebut. setelah sekian lama lelaki itu hidup keseorangan tanpa kekasinya ,dia merasa sesuatu kekosongan dan kesuyian dalam hidupnya. setelah itu barulah dia mengerti betapa pentingnya perempuan itu didalam hidupnya. kini dia berasa amat menyesal kerana pernah mengabaikan perempuan itu dulu. dia berharap agar dapat menembus kembali kesilapan yang sudah dia lakukan dan dia berjanji akan menjaga cinta mereka sebaik-baiknya. *
harap korang semua faham dengan maksud yang ingin disampaikan melalui lagu nih ,ninie nak korang belajar untuk sentiasa menghargai kekasih korang walau macam mana sibuknya korang ukeh ! ingatlah peluang yang datang hanya sekali seumur hidup ,maka hargailah ia sebaik-baik yang mungkin. 

Kejar Cita-Cita Baru Kejar Cinta

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...