Kawan Paling Setia

Tentang Dia



Assalamualaikum ,hai semua...



DIA yang aku kenal dulu tak sama macam yang aku kenal sekarang ,seratus peratus berbeza. sangat berbeza ! dulu dia baik ,peramah ,malah terlalu ambil berat tentang diri aku ,tapi sekarang dia dah berbeza dari setiap sudut. tiada lagi rasa baik ,peramah ,ambil berat dan sebagainya.aku sedar dia mula bersikap dingin dengan aku walaupun dia tak tunjuk sikap dingin tu secara terang-terangan dekat aku tapi aku dapat merasakannya. aku pernah kecewakan dia dulu ,malah mati-matian aku cuba pertahankan kata putus aku untuk tak mencintai dia dan menganggap dia hanya sekadar kawan lelaki yang rapat dengan aku. aku tahu keputusan aku pada masa tu menyakitkan hati dia ,malah dia mula membenci aku. kami gaduh besar sampai dia dan aku tak berhubung untuk jangka masa 2 tahun. dia buat hal dia dan aku buat hal aku. sampai satu hari tu aku teringat dekat dia ,jadi aku buat keputusan untuk 'stalk' 'facebook' dia. sungguh aku kata masa tu aku rasa aku terlalu merindui dia ,rindu yang membuak-buak sampai aku sanggup baca balik 'chat site' kami dua yang dulu ,yang mencecah 10,000 mesej. mengimbas kembali kenangan lalu yang bagi pertemuan kami yang pertama menyentuh hati aku untuk mencari dia semula. aku beralih arah ke ruangan 'profile' milik dia. dekat situ aku nampak post dia tentang ID wechat dia. tanpa rasa bersalah ,aku add dia dekat wechat. YES ! dia approve aku. aku mulakan bualan aku dengan dia. masa tu aku rasa malu sangat dan segan yang amat ,tapi aku beranikan diri aku untuk hantar chat dekat dia. dia balas chat aku dengan bersahaja. aku tanya dia kalau-kalau dia masih ingatkan aku atau dah mula lupakan aku. alhamdulillah dia masih ingatkan aku ,aku rasa gembira yang tak dapat aku gambarkan. kami mula berbual panjang ,dan aku dapat rasa sikap dia mula berubah ,berubah dari apa yang aku tak akan pernah sangka. dari yang dulu agak kebudak-budakkan sekarang menjadi lebih dewasa. tiada lagi gelak ketawa dalam bualan kami dan hanya tinggal perasaan janggal dan sepi. aku mula menghidupkan suasana meriah dalam bualan kami ,dan aku bersyukur sebab dia pun mula tunjukkan respon yang agak baik. entah kenapa tanpa aku sedar ,perasaan aku mula memberi ruang yang perlu dilengkapkan oleh si dia. walaupun hanya dua hari kami mula mengenali hati masing-masing macam mana kami lakukan dulu ,dan dia hanya bersikap bersahaja ,aku tetap rasa perasaan suka dan cinta tu mula berputik kembali. perasaan cinta dan suka yang dulu pernah aku usaha mati-matian untuk mengkuburkan saja perasaan tu sedalam yang mungkin kini mula berlawan arah. jujur aku katakan ,aku sayang dia ,aku cinta dia, aku nak miliki dia ,dan yang paling penting aku ikhlas dengan perasaan aku terhadap dia. malah terlalu ikhlas ! aku tak dapat ramal dan tak tahu kenapa kali ni hati aku mudah membuka pintu yang sudah lama usang bagi mana-mana lelaki tapi tidak bagi diri dia. aku mula dekati dia malah aku cuba sebaik mungkin untuk menawan hati dia. tapi usaha aku sia-sia. dia kata dekat aku kalau dia tak berminat untuk bercinta pada masa sekarang ,dia nak fokus untuk pelajaran dia ,dia gembira sangat dengan kehidupan dia sekarang. Ya Allah ! kenapa aku rasa alasan yang dia bagi dekat aku sama macam mana aku pernah ucapkan dekat dia dulu. masa tu aku rasa semua ni macam KARMA. apa yang dulu pernah aku buat dekat dia sekarang kembali balik dekat aku. dulu aku pernah kecewakan dia ,aku pernah tolak dia mentah-mentah dan sekarang dia buat balik macam mana aku pernah buat dekat dia dulu. lepas tu dia terus menyepikan diri ,sunyi ! sepi ! tergamak dia buat dekat aku macam ni ,perasaan yang mula berputik dalam hati aku mula bertukar menjadi baur. AKU BENCI KAU ! BENCI SANGAT ! mungkin ni salah aku sebab pernah persiakan dia dulu tapi dia tak boleh buat aku macam ni. aku perlukan dia untuk menerangi hari-hari aku yang sunyi. tapi aku sedar semua ni dah terlambat. aku janji dengan diri aku ,macam mana pun laki yang akan ketuk pintu hidup aku ,macam mana dia cintakan aku pun nanti ,macam mana dia usaha untuk menambat hati aku pun ,aku tetap tak akan terima. MUKTAMAT ! sebab aku tak larat dan tak rela lagi tengok hati dan perasaan aku dipermainkan ,aku sakit dalaman ,tak dak siapa yang tahu kecuali Yang Esa. biarlah Allah yang mencatur hidup aku ,aku pasrah kepada dia sebulat-bulatnya. jika sudah tiba masanya untuk aku bercinta biarlah cinta itu tulus suci sehingga kejinjang pelamin. tu yang aku harapkan sekarang..........




Kejar Cita-Cita Baru Kejar Cinta

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...