Kawan Paling Setia

tip maxsimumkan follower anda




Assalamualaikum semua ,
selamat tengah hari ! :D

hari ni ninie ada nak kongsi beberapa tips untuk maxsimumkan follower korang. harap-2 korang boleh ikut semua langkah-2 ni. 


entri yang menarik
contoh entri yang menarik ni korang boleh buat dengan menceritakan apa-2 saja yang sedang terjadi atau sudah terjadi pada korang. kisah lucu atau kisah yang berfaedah je bagi korang ,cepat-2 korang share dekat blog korang. dengan adanya semua ni entri korang akan jadi menarik dan akan ramai blogger yang tak jemu-2 singgah blog korang dan baca entri tersebut.


rajin sekodeng blog orang
ha benda ni kena la amalkan selalu ,ringankan tangan untuk menyinggah blog orang lain. jangan la sombong sangat sampai 3 bulan sekali baru nak pergi menyinggah blog orang lain. tak patut korang buat semua tu ,kalau macam ni caranya ,sampai bila pun follower korang tak akan up tahu. jadi rajin-2 la p sekodeng blog dorang ,lagi bagus puji-2 la sama nah.


beri komen yang baik
maksud ninie bila korang singgah blog ssesiapa saja ,korang rajin-2 la baca entri mereka tu. lepas dah baca korang ringankan tangan untuk beri komen yang positif dekat entri tu. kalau boleh komen juga cikit ,sebagai tanda korang ni blogger yang perihatin. barulah ramai blogger yang lain nak singgah blog korang dan beri komen balik dekat entri korang insyaAllah !


tinggalkan jejak di shoutchat
pasal shoutchat ni ,bila korang singgah mana-2 blogger WAJIB tinggalkan jejak korang. maksud ninie blog address korang la. sebab ini dapat mempermudahkan lagi blogger yang lain untuk singgah blog korang. masa tinggalkan pesanan tu korang tulis la "sudi singgah balik di blog saya" macam tu ka. kalau dorang baik hati dan mood dorang baik ,insyaAllah dorang akan singgah blog korang. hanya perlu menunggu ja ukeh !


ceburi kumpulan blogger di facebook
korang mesti ada facebook atau laman muka buku kan. mesti ada punya ,kalau ada korang kena la rajin-2 kan diri untuk ceburi kumpulan yang berkaitan dengan blogger. dengan kumpulan tersebut dapat membantu korang untuk berkongsi entri ,bertukar pendapat dan menambahkan follower di blogger korang. macam ninie ada masuk  kumpulan kami si blogger ,jemput-2 la masuk group tu k.


**ninie harap dengan tip-2 ni korang dapat menambah follower korang ,selamat mencuba ! hehee**




Kejar Cita-Cita Baru Kejar Cinta


3 comments :

Unknown said...

thanks for sharing the tips dear...=D

Pwincess said...

Wahhh, nice tips =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/judge-by-its-cover.html

Ninie Niesa97 said...

ety:most wlcm ,hrp manfaat utk anda :)

nurul:haha ,jgn lupa amalkn yer :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...